19 / 04 / 2024

Başbakan Erdoğan: Timsah Arena ismi hoşuma gitmiyor!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bursa’ da yapımı devam eden yeni stadın ismini beğenmediğini söyledi. Timsah Arena’ ya itiraz eden Erdoğan, “Benim hoşuma gitmiyor.” dedi...

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bursa’da yapımı devam eden yeni stadın ismini beğenmediğini söyledi. Timsah Arena’ya itiraz eden Erdoğan, “Benim hoşuma gitmiyor.” dedi.

Partisince Bursa Gökdere Meydanı’nda düzenlenen mitingde konuşan Erdoğan toplumun farklı kesimlerine yönelik ağır eleştirilerini sürdürdü. 30 Mart’ta demokrasi dersi verileceğini söyleyen Erdoğan, “Biz yakmak yıkmak için gelmedik, biz inşa etmek için geldik. Bizim farkımız bu. Uçurumun kenarında Türkiye’yi aldık, her alanda büyüyen, dünyayla yarışan bir Türkiye ikna ettik. İstikrarı huzuru, güveni inşa ettik. Çok daha fazlasını yapacağız. 2023'de ilk 10 ekonomi arasına gireceğiz. Yola çıkarken tek millet dedik, Türkü ile Kürdü ile Lazı Çerkezi, Abazası, Boşnağı, Romanı ile tek millet. Türkü Türk olduğu için değil, Kürtü Kürt olduğu için romanı roman olduğu için beni yaradan Allah onları da yarattığı için seviyorum. Bizi diğerlerinden ayıran bu. BDP siyasi Kürtçülük yapıyor, MHP siyasi Türkçülük yapıyor. CHP ben kutsalların partisiyim diyor. Biz 77 milyonun partisiyiz. İkinci olarak tek bayrak. bayrağımızın rengi şehidimizin kanıdır.” diye konuştu.

Hazırladıkları reklamın YSK tarafından yasaklanmasına değinen Erdoğan şöyle devam etti: “Bu günlerde bir bayrak reklamı oldu AK Parti'nin, onu da yasakladılar. Yasaklara giriyormuş, yav yeter ki diğer partilerde bunu yapsınlar. Bayrak duygusu yav çok önemli. Arif Nihat Asya'nın bayrak şiirini birlikte okuyalım. Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü/ Kız kardeşimin gelinliği şehidimin son örtüsü/ Işık ışık dalga dalga bayrağım/ Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım. Böyle devam edip gidiyor. Şu güzelliğe bakın. Kılıçdaroğlu bize bayrak dersi veriyor. Sen önce Hakkari’de bir tane Türk bayrağı dalgalandıramadın 2010 yılında. Sana müsaade etmediler, bütün belgeler elinde. Bayrak sevgisi kim sen kim. Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır, toprak uğrunda ölen varsa vatandır. Üçüncüsü tek vatan diyoruz. 780 bin kilometrekare. Bursa’da ne varsa Van’da da o olacak. Sinop’ta ne varsa Hatay’da da o olacak. Ah benim kardeşlerim, 10 yıl önce denseydi ki Ağrıya, Karsa, Iğdır’a, Şırnak’a havaalanı yapılacak inanır mıydınız? Ama bak, biz bunları yaptık. Çünkü biz, her yan ayağa kalkacak diyoruz. Dördüncüsü Rabia, tek devlet, devlet içinde devlet, paralel yapı asla. Bunlar temizlenecek biraz sabredin. Asla bunlara müsaade etmeyiz. Milli güvenliğimizi tehdit eden gelişmeler karşı tüm tedbirleri alırız. ameliyata müsaade etmeyiz. Kılıçdaroğlu'da bu işareti yapıyor (rabia), değişik değişik işaretler yapmış. Nasıl oldu bilmiyorum, her işareti yapıyor. Çünkü olduğu gibi görünen değil, omurgalı olmak lazım. omurgasızdan bir şey olmaz.”

Bursa’ya verdikleri sözleri yerine getirdiklerini kaydeden Erdoğan şöyle devam etti: “Bursa'ya sözümüz vardı. 45 bin kapasiteli stadı yapıyoruz. Büyükşehir Stadı. Benim hoşuma gitmiyor ama Timsah Arenası. Daha güzel bir isim bulunabilirdi. Çok mu hoşlanıyorsunuz Bursa’nın ismine, medeniyetine yakışan bir isim olabilirdi. İnşallah mevcut stadın yerini de artık bu tür mitigleri daha rahat yapabileceğimiz bir kent parkı haline getireceğiz. Önümüzdeki sezona stat yetişiyor, ardından burası yıkılıyor. Şampiyon Bursasporumuz'u stada kavuşturmuş oluyoruz. 208 derslikli eğitim öğretim kampusu yapıyoruz. Burada sosyal kültürel tesislerle donanımlı bir kampus. Proje hazır ihalesini yapıyoruz. Bursa'ya büyükşehir olarak bin 355 yataklı bir şehir hastanesi yapıyoruz. Dev bir sağlık kampusu. Kamu özel ortaklığı ile yapıyoruz. Bu tesisin alt yapı çalışmaları devam ediyor. Eğitimde kitapları ücretsiz alıyoruz değil mi? Yurt doğru, yurtta eksikliğimiz var, yapmaya devam ediyoruz. Bu paralel yapının yurtlarında kalanlar falan varsa çıksınlar. Niye söylüyorum, kendi kredi yurtlar kurumlarında boşluk yoksa, devletin tesislerinde sizleri yapılana kadar yurtlar, ağırlayacağız, yoksa otelde ağırlayacağız. İki, dershanelerden çocuklarınızı alın, hafta sonu ücretsiz takviye kursları vereceğiz. Bunların okullarında okuyan çocuklarınız varsa onları da alın. Devletin okulları bize yeter. Bunlar okullarda ders vermeyi bıraktılar, 30 Mart ile ilgili propaganda yaptırıyorlar. Beddua ettiriyorlar. Sen okulda öğretmen misin, başka bir görevin mi var? Dolayısıyla bunlara da pirim vermememiz lazım.”

Erdoğan konuşmasının son bölümünde ise şunları anlattı: “Bursa Mudanya demir yolu söküldü ben doğmadan önce. Bursa demiryolunu özlüyor, o özlemi giderme, Bursa’yı yüksek hızlı tren ağına bağlamak için Bursa yüksek hızlı tren hattını 2012 yılında başlattık. Hem yük hattı hem yolcu hattı olacak. 105 kilometrelik yeni yol ile Bursa’yı Bilecik üzerinden yüksek hızlı tiren hattına bağlamak için dağları deliyoruz. 33 kilometresi tünel, 12 kilometresi viyadükten oluşuyor. Ankara İzmir Otoyulu’na Bursa'yı da dahil ettik. Sivrihisar civarında ayırıyor, Eskişehir, Bozüyük, Pazar yeri ve İnegöl üzerinden Bursa'ya bağlıyoruz. 204 kilometre uzunluğunda. Bursa'ya 12 yılda 15 katrilyon yatırım yaptık. Ulaştırma ve haberleşmede 2 katrilyon 600 trilyon, eğitimde 1,5 katrilyon, toplu konutta 1 katrilyon 600 trilyon. İmam Hatiplilerinden başarı bekliyorum. En önemli yerlere girmelisiniz. Ey gidi Pensilvanya daha ne istiyorsun, şu yapılanları görmeyeceksin de daha neyi göreceksin.”