29 / 03 / 2024

Niğde Efendibey kentsel dönüşüm projeleri devam ediyor!

Efendibey kentsel dönüşüm projeleri devam ediyor. Niğde Belediyesi tarafından Niğde merkezde uygulanması planlanan Efendibey Mahallesi kentsel dönüşüm projesi kent merkezi açısından büyük önem teşkil ediyor...

Efendibey kentsel dönüşüm projeleri devam ediyor!

Gecekonduların ve çarpık kentleşmenin yoğun olduğu Efendibey Mahallesi'nde hayata geçirilecek 'Kentsel Dönüşüm Projesi' bölgeyi modern bir yerleşim merkezine kavuşturacak. Niğde Belediyesi tarafından Niğde merkezde uygulanması planlanan Efendibey Mahallesi kentsel dönüşüm projesi kent merkezi açısından büyük önem taşıyor.

Özellikle gecekondular ve çarpık kentleşmenin yoğun olduğu bölgede uygulanacak proje içerisinde kentin önemli kamu binaları, sosyal tesisler ve alanlar da yer alacak. Bazı bölgelerde halen mağara ve tek gözlü konutlarda yaşayan yüzlerce mahalle sakini projenin hayata geçmesi ile modern ve sağlıklı konutlarda oturmaya başlayacaklar.

Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, projenin Türkiye'de bu kapsamda uygulanan ender projelerden biri olduğunu belirttiği Efendibey Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi'nin en kısa sürede başlaması konusunda her türlü girişi yaptıklarını belirterek " Bu proje Türkiye'nin en büyük kentsel dönüşüm projelerinden biri olacak. Burada uygulanacak proje ile mahalle sakinlerimiz, daha sağlıklı konutlarda oturacaklar. Bölgede bazı kamu kurumlarımız içinde yerler ayrıldı.

Başlangıcında da bitirilmesinde de belediye olarak elimizden ne geliyorsa yapıyoruz. Projenin gerçekleşmesiyle ilgili ciddi bir bedel de ödedik. Bu projeyi biz önemsiyoruz, önemli buluyoruz. Bu Proje yaklaşık 115 hektarlık alanında uygulanacak. Niğde Evlerinden başlayıp İmam Hatip Meydanına kadar gelecek olan proje içerisinde 6 bin civarında konutun olacak. Bu konutlara cevap verecek yeşil alanlar, parklar, çocuk oyun alanları da bu projenin içinde yer alacak. İmam Hatip Meydanından Niğde Evlerine kadar olan bölge için bir yol ve bulvar çalışması da bu proje kapsamında bulunmaktadır. Proje tamamlandığın da Efendibey Mahallesinde adeta yeni bir Niğde doğacak" diye konuştu.

Niğde meydanına kavuşuyor

NİĞDE Belediye Başkanlığı verecek olan projenin toprak binası önünde yapımı devam eden kent meydanı projesi, tören alanı ve otopark çözümünü birlikte getirecek. Büyük bir bölümü tamamlanan proje kent merkezine yeni bir görünüm de kazandıracak. Her törende merkez araç ve yaya trafiğinin alt üst olması, birçok yolun kapatılması nedeniyle ortaya çıkan sorunlar projenin tamamlanması ile tamamen ortadan kalkacak. Belediye çevresinde ve ana caddedeki araç park yeri sıkıntısını da tamamen sona erdirecek olan proje iki katlı olarak gerçekleştiriliyor. İki katıda oto park olarak hizmet üstündeki bölümünün büyük bir bölümü tören alanı olarak kullanılacak. Alanın bazı bölümlerinde ise yeşillendirme çalışması da yapılacak. Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, inşaatı devam eden projenin yapımını zaman zaman inceleyerek bilgi alıyor. Akdoğan; "Kent Merkezinde, şehrimizi geleceğe taşıyacak önemli proje ve yatırımları hayata geçirdik.

Kent Meydanı Projesi de bu yatırımlardan bir tanesi. Niğde'mize yakışır bir kent meydanının yapılmasını sağlayarak önemli bir eksikliği gidermiş olacağız" dedi.

"Altyapıya 17 milyon lira harcandı

30 MART yerel seçimleri öncesi 5 yılda yaptıklarını Niğdelilere anlatan Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, mahalle toplantıları yapmaya devam ediyor. Akdoğan, kendi döneminde Niğde'de belediyecilik yaptıklarını belirterek, yapılanları herkesin gördüğünü, bugüne kadar ortaya koydukları hizmetleri ve projelerini anlattı.

Akdoğan yaptığı açıklamada "Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatı. Yani bizim yaptıklarımızı ve önceki yapılanların hepsini bir tarafa koyduğumuz zaman, nerden nereye geldiğimizin görülmesi bakımından mukayese etmiş oluruz" dedi.

Belediye Başkanı Faruk Akdoğan; "Altyapıya 5 yılda 17 milyon TL para harcadık. Asfaltlamaya 5 yılda 25 milyon TL para harcadık. Kaldırım bazalt taşı, bordür taşı, andezit taşı ve kilitli taşa 5 yılda 15 milyon TL para harcadık.

Üst yapıya da önem verdik. İlhanlı Sosyal Tesisi, Nar Mahallesi Sosyal Tesisi, Zahire Pazarı, Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi, Hayvan Pazarı, Mezbaha, bizim dönemimizde yapıldı. Bir Başka hizmet melek girmez de 20-30 yıl konuşuldu o da bizim dönemimizde çarşıdan, Hıdırlık mevkisine taşındı. Pazartesi Pazarı, Pazar Pazarı, itfaiye binası, İnönü Sosyal Tesisi, yüzme havuzu, Hayvan Barınağı ve Belediyenin önündeki 6-7 milyon TL'lik yatırım 700 araçlık kapalı otopark gibi birçok hizmeti biz 5 yıla sığdırdık. Her alanda hizmet ürettik" diye konuştu. Tüyü bitmemiş yetimin hakkını koruduklarını açıklayan Akdoğan "Yapılacak olan seçim hem yerel manada, hem de genel manada önemli bir seçim. Biz sizin hakkınızı koruduk, tüyü bitmemiş yetimin hakkını koruduk. Başkasının 3 katına yaptığını biz onların üçte bir fiyatına hatta dörtte bir fiyatına yaptık. Biz Belediyecilik yaptık. Sizler ve çocuklarımız için bu dönemde herkes Niğde'yi seviyorsa çocuklarını seviyorsa bu dönemde fikir birliği yapması ve oyunu ona göre vermesi gerekir. Daha güzel bir Niğde için buna insanımızın ve herkesin ihtiyacı var" dedi.

Kutsal topraklara yolculuk

KUTSAL topraklara umre ziyareti için giden vatandaşları uğurlamak isteyen Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, kutsal topraklara uğurlama programlarına katıldı. Başkan Akdoğan umreye giden vatandaşlarla sohbet edip onlarla birlikte dua etti ve hayırlı yolculuklar diledi. Uğurlama sırasında konuşan Akdoğan "Umre yolcularımızı kutsal topraklara yolcu ettik. Bu güzel yolculuğa çıkmak isteyen tüm vatandaşlarımıza Allah nasip etsin. Umreye giden vatandaşlarımıza hayırlı yolculuklar diliyor, yakınlarına sağ salim kavuşmalarını temenni ediyorum. Allah ibadetleri ve dualarımızı kabul etsin" dedi.

İL merkezinde yaklaşık 40 yıl önce yapılan asbestli su borularının tamamına yakınını yenileri ile değiştiren Niğde Belediyesi, yıllarca sağlıksız su içen Niğde halkını, arsenikten arınmış, kaliteli ve temiz içme suyuna kavuşturdu.

Niğde'nin birçok bölgesinde her dönemde patlayan ve su kayıplarının da yaşanmasına sebep olan içme suyu altyapısının büyük bir bölümünü değiştiren belediye, kentteki su basıncını da artırarak, özellikle yaz dönemlerinde ortaya çıkan su kesilmelerini de önlemiş oldu. Sağlıklı bir nesil için yapılan bu çalışma sonucunda Niğdelilerin, asbestli borudan kaynaklanabilen, çağın vebası olarak bilinen kanser hastalığına yakalanma riski de azalmış oldu. Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan; konu ile ilgili olarak yaptığı açıklama da, "İnsanımızın sağlığı için, yeraltına ciddi yatırımlar yaptık.

40-50 yıldır hiç değişmemiş su altyapısını yeniledik.

Daha sağlıklı nesillerle birlikte daha sağlıklı bir Niğde meydana getirmeye çalışıyoruz" diye konuştu.

'Şeffaf belediyecilik bizim işimiz'

NİĞDE Belediye Başkanlığı görevini devraldıktan sonra vatandaşlara belediyenin kapısını sonuna kadar açan Başkan Akdoğan, onların sorunlarını dinliyor ve çözülmesi için ilgilileri görevlendiriyor. Vatandaşlara belediyenin kapılarını sonuna kadar açtıklarını belirten Akdoğan " Vatandaşların kent içerisindeki sorunları belediye imkânları ile çözülüyorsa biz vakit kaybetmeden çözüyoruz.

Bize sadece belediye konularında değil başka konularda da talepler geliyor. Diğer konularda da sorunlarınn çözülmesi noktasında elimizden geleni yapıyoruz" şeklinde konuştu.